Izvor znanja, trendova i

dešavanja iz oblasti naše ekspertize


Nestajući sadržaj na društvenim mrežama – 24 sata za pričanje priče

Nestajući sadržaj na društvenim mrežama - 24 sata za pričanje priče

Društvene mreže se kreiraju, rastu, ali i evoluiraju, a evolucija se ogleda kako u dizajnu (primer Facebooka koji se tokom godina preporodio), tako i u vrsti sadržaja koja se plasira.

Prvo smo voleli dugotrajni sadržaj

Nakon ekspanzije Twittera i Facebooka, postalo je potpuno normalno i očekivano da pojedinci, ali i brendovi, kreiraju sadržaj koji će imati dug životni vek. Tviteraši još uvek retvituju svoje najbolje tvitove iz prošlosti, dok nas Facebook kroz On This Day app na profilima podseća na sve što smo share-ovali daleke 2008. godine. Tako su društvene mreže vremenom postale naš javni (Public) album misli, komentara i slika gde je sve trajno, do te mere da nam je postalo i normalno da s nostalgijom pregledamo uspomene na društvenim mrežama (Pics or it didn’t happen). S druge strane, Instagram profili postali su oličenje poruke brenda ili pojedinca, bilo da se radi o minimalističkoj estetici bele boje lokalne kafeterije, beskrajnom scroll-u plavih i zelenih boja mora i palmi travel blogera, ili pak pastelne nijanse profila dizajnerke enterijera. Ipak, uvek se znalo da je važno održati kontinuitet plasiranjem sadržaja koji će se uklapati u postojeću celinu.

Snap revolucija

Snapchat, omiljena aplikacija milenijalaca i njen koncept snap-ova i Story-ja, sadržaja koji nestaje, predstavlja prekretnicu u načinu na koji korisnici kreiraju i konzumiraju sadržaj. Ovaj novi, neformalan pristup kreiranju sadržaja nije se pojavio slučajno, on sublimira sve ono što mladi žele – brze informacije u realnom vremenu, ekskluzivne fotke, behind-the-scene momente i očuvanje privatnosti. Na sve to, za razliku od horizontalnih fotografija koje preferira Facebook i kvadratnih koje „voli“ Instagram Feed, snap-ovi i Insta Stories su vertikalni sadržaj koji je savršeno prilagođen mobilnim telefonima.

 

Kad ljudi znaju da će neki sadržaj ubrzo nestati,
obraćaju više pažnje na njega, da ne bi nešto propustili.

Nakon što je Snapchat uz pomoć nestajućeg sadržaja, ali i inovativnih filtera osvojio telefone milenijalaca širom sveta, Instagram je reagovao kreiranjem Insta Story-ja koje je inkorporirao u već postojeći mehanizam aplikacije. Kasnije je opcija omogućena i na Facebook-u kroz My Day, ali stiče se utisak da je ovaj tip sadržaja najdominantniji na Instagramu o čemu svedoče i noviji podaci da stopa interakcije na Snapchat-u opada pod naletom Insta Story-ja.

nestajuci-sadrzaj-na-drustvenim-mrezama-drive-1

Šta je to što nestajući sadržaj čini tako zanimljivim?

– Korisnici se radije odlučuju da pregledaju nestajući sadržaj jer ono što propuste neće moći ponovo da vide, za razliku od trajnih postova koji su uvek dostupni
– Publika dobija ekskluzivan, behind-the-scene sadržaj
– Postovi imaju real-feel efekat, deluju realno, jer se veći deo sadržaja kreira na licu mesta bez prethodne pripreme
– Čuva se privatnost jer je sadržaj privremen. Ovo je naročito važno milenijalcima kada su u pitanju njihovi privatni profili.
– Ton komunikacije je neformalan, naročito kod prenosa atmosfere s večernjih dešavanja što pogoduje velikim brendovima koji žele da ublaže strogi korporativni imidž koji imaju
Vertikalan format je prilagođen mobilnim uređajima
– Nestajući sadržaj je odlično rešenje kada želite da plasirate sadržaj koji nije Insta-worthy, odnosno sadržaj koji bi mogao da naruši izgled vašeg pažljivo održavanog profila
– Pogodan je za direktnu komunikaciju jer korisnici mogu da pošalju privatnu poruku kao odgovor
– Uz mogućnost dodavanja linkova može da se generiše poseta sajtu

 

Tako je Instagram News Feed postao mesto za kvalitetan sadržaj (na primer blogerke koje na profil postavljaju samo fotografije rađene u saradnji s profesionalnim fotografima), dok se kroz Story-je prikazuju scene sa snimanja, svakodnevni momenti, smešni komentari, mention-i, i naravno linkovi.

O tome koliki potencijal imaju ovi kanali govori i to da je NBC nedavno pokrenuo specijalizovanu Snapchat emisiju s vestima „Stay tuned“ koja će se emitovati dva puta dnevno na ovoj mreži, a projekat vodi čak 30 ljudi.