Izvor znanja, trendova i

dešavanja iz oblasti naše ekspertize


6 najzanimljivijih stvari koje smo saznali na #DigitalDay2017 – iz prve ruke!

6 najzanimljivijih stvari koje smo saznali na #DigitalDay2017 – iz prve ruke!

 

Za ekipu u agenciji Drive, već dve godine zaredom, Digital Day nije samo najveća regionalna digitalna konferencija, već i prilika da pokažemo šta znamo. Tako smo i ove godine, zahvaljujući brzim prstima naših koleginica iz social i web tima, bili zaduženi za komunikaciju na društvenim mrežama tokom konferencije kao Social Media partneri. U više od 150 tvitova prenosili smo sve važne momente s ovog događaja tokom 9 sati iz dve sale sa 15 predavanja, a one najzanimljivije izdvojili smo u ovom tekstu.

1. Velika ponuda zbunjuje korisnika, pokažite mu gde da gleda

Dok su u Addiko Bank sali stotine pari očiju bile uprte u čoveka iz kompanije Google, Johnatana Francisa, u Mainstream sali smo slušali Marija Šestaka koji je govorio u UX dizajnu sajta.

Osim dobrih saveta koji se tiču organizacije landing page-a, saznali smo i još jednu jako važnu stvar koja je primenjiva u svim sektorima oglašavanja, a to je – ne zbunjujte korisnike prevelikom ponudom proizvoda! Umesto toga, kreirajte kategorije, u svakoj istaknite samo određene proizvode i na taj način usmerite pažnju korisnika na određeno mesto. Vi ste ti koji bi trebalo da kažu korisniku gde ga gleda. Brendovi često žele sa iskomuniciraju sve benefite neke ponude u kratim porukama ili da predstave ceo katalog proizvoda na jednoj stranici, ali u realnosti korisniku je nelagodno od toliko informacija i velika je verovatnoća da će nezadovoljan napustiti vaš sajt.

 

2. .com je OK, ali držite se .rs domena

Nakon Šestaka, u Mainstream sali slušali smo i predavanje Predraga Milićevića iz Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS). Iz njegovog izlaganja saznali smo da u svetu trenutno postoji jedna milijarda Gmail adresa, ali da će svaka ozbiljna kompanija imati mejl sa svojim domenom. Dalje, iako je tačno da velike kompanije imaju globalne .com domene, one ih koriste samo kao „telefonski imenik“ preko kog korisnik stiže do lokalnog sajta (primer cocacola.com). Domen uvek birajte na osnovu tržišta na kome želite da poslujete, tako da je preporuka da se u Srbiji uvek opredelite za .rs domen.  Za kraj, ne zaboravite da Google u organskim pretragama prednost daje lokalnim domenima, što znači da ako neko pretražuje određeni pojam u Srbiji, .rs domeni će imati prednost u rezultatima pretrage.

 

3. Budućnost leži u mobilnim uređajima i vetrikalnim video formatima

Najvažnija informacija za digitalce je da ljudski mozak procesira slike 60 000 puta brže nego reči, tako da bi u kreiranju sadržaja akcenat trebalo da bude na vizuelnim rešenjima koja privlače pažnju i videima koji su razumljivi i bez zvuka.  Još jedna promena je da su zbog mobilne revolucije vertikalni video formati sve prisutniji, jer kako kaže Katarzyna Paliwoda iz kompanije Facebook, korisnici ne žele da okreću telefon za 90 stepeni da bi odgledali video (94% Facebook korisnika gleda video u vetrikalnom položaju). I sam Facebook je pre 7 godina kreirao mobile strategiju, i sve što sada radi ima mobile-first pristup.

 

4. Ako ste stručnjak u oblasti digitalnog marketinga, sad možete da dobijete i sertifikat za to

Na konferenciji Digital day – Connected Shopper predstavljen je DIMAQ – međunarodno priznat program standardizacije i sertifikacije stručnosti u oblasti digitalnog marketinga. Ovaj program je odobren od strane IAB Europe i on propisuje nivo znanja i kompetentnosti koji se zahtevaju od stučnjaka za ovu oblast. Metodologija programa je razvijena od strane eksperata IAB Poland, a Srbija je jedna od prvih zemalja u Evropi koja uvodi DIMAQ kao merilo nivoa stručnosti pojedinaca. Edukacija se obavlja u saradnji sa kompanijom Link group, a nakon nje polažete i test! DIMAQ sertifikat ima period važenja dve godine, nakon čega je potrebno proći proces resertifikacije.

 

5. U Srbiji digitalno oglašavanje napreduje, ali i dalje zaostaje za svetskim trendovima

Svi posetioci konferencije mogli su da saznaju najnovije podatke iz studije AdEx 2016 – potrošili smo preko 23 miliona evra na digitalno i interaktivno oglašavanje, a najveći deo budžeta potrošen je na display (17.5 miliona evra). Najveći rast imalo je oglašavanje na mobilnim uređajima (porast od 248%), a celu AdEx 2016 studiju sa svim nalazima možete da preuzmete na sledećem linku.

Uprkos rastu ulaganja, Srbija i dalje nije u toku sa svetskim trendovima, o čemu svedoči i ono što je rekao Johnatan Francis: „Srbija jeste digitalna, ali oglašivači nisu. Prema ulaganju u digitalno oglašavanje, Srbija je još uvek u 2008. godini.“

 

6. Izgleda da lajkovi ne povećavaju prodaju, ali nešto drugo uspeva

Katarzyna Paliwoda je bez pardona na svom predavanju jasno rekla da interakcija na Facebook postovima ne utiče na offline prodaju odnosno da vam lajkovi neće povećati profit, ali da se fokusirate na zanimljiv sadržaj zbog kog će potrošači misliti o vašem brendu. Digitalno oglašavanje i komunikacija na društvenim mrežama itekako mogu direktno da utiču na povećanje prometa i prodaje, i to smo saznali kroz studije slučaja na dva predavanja na Digital Day konferenciji.

Gerhard Guenther iz austrijske kompanije Digital Sunray nam je na primeru kampanje za BILLA markete pokazao kako se Big Data koriste za povećanje posete maloprodajnim objektima. Cilj kampanje bio je povećanje broja preuzetih BILLA mobilnih aplikacija (rezultat je bio porast od 50%), a prilikom targetiranja koristili su podatke o kretanju korisnika (targetirali su kupce koji su u određenom periodu bar dva puta bili u ovim radnjama).

Guenther je takođe govorio i o tehnologijama koje se koriste za location-based  targetiranje kao što su GPS, WiFi i Beacons.

Drugi primer uspešnog korišćenja digitalnih kanala u promociji maloprodajnih objekata čuli smo od Mitje Tuškeja koji je predstavio projekat Štartaj, Slovenia. U pitanju je SPAR-ova kampanja koja se obraća mladima (pre svega onima koji žele da napuste zemlju, jer smatraju da u Sloveniji neće ostvariti svoje snove). Zato je SPAR organizovao veliki konkurs za preduzetnike i pozvao mlade ljude s idejama da ih realizuju i predstave svoje proizvode na tržištu. Tokom ovog projekta, SPAR je imao izuzetno jako prisustvo na društvenim mrežama koje su im bile glavni kanal komunikacije. Rezultati? Proizvodi mladih preduzetnika bili su rasprodati sa polica SPAR marketa, a broj mladih koji odlaze u ove radnje povećao se za 50.000.

 

Nakon svih predavanja koje smo čuli, jednoglasni smo u odluci da je Digital day konferencija opravdala očekivanja i to ne samo kada su u pitanju predavanja keynote predavača, kao što smo mogli i da vidimo u ovom tekstu.

 

 

Tekst: Una Kostandinović