Izvor znanja, trendova i

dešavanja iz oblasti naše ekspertize


5 najzanimljivijih stvari koje smo videli na DAM konferenciji u Zagrebu!

5 najzanimljivijih stvari koje smo videli na DAM konferenciji u Zagrebu!

DAM (Digital Advertising and Marketing) je jedna od najvećih i najboljih regionalnih konferencija posvećenih digitalu, ne samo zbog odličnog prostora, predavanja i panela u dve sale, već i zaista širokog spektra tema i velikog broja predavača, kako iz zemlje domaćina tako i cele Evrope.

Četvrto izdanje DAM-a održano je 16. novembra 2017. u Zagrebu, a šta smo sve čuli, videli i saznali, pročitajte u nastavku teksta.

Kako smo mogli da odemo u Barselonu na fudbalsku utakmicu?

ClickAttack, organizator konferencije, obradovao je sve posetioce mogućnošću da učestvuju u nagradnoj aktivaciji koja je sprovedena kroz konferencijskog Viber chatbota. Posetioci su u okviru aplikacije mogli da pročitaju više informacija o učesnicima, predavačima, panelistima, temama predavanja, rasporedu, saznaju zanimljivosti o konferenciji i naravno učestvuju u igri. Velika nagrada – plaćeni put na utakmicu – nažalost nije otišla u ruke Drajvovaca, ali važno je učestvovati i dobro se zabaviti.

 

dam-conf-viber-chatbot

Zaboravite na mobile-first pristup, vraćamo se na TV oglašavanje – u novom izdanju!

Panel diskusija „How Second Screen Synchronization is used to Increase the Impact of TV ads“ je potpuno uzdrmala dosadašnja uverenja i trendove o mobile-first pristupu i vratila veru u veliki povratak TV oglašavanja. Zašto? Jer skoro 90% milenijalaca koristi mobilni telefon kad gleda video sadržaj, od toga skoro polovina pretražuje informacije u vezi sa serijom ili filmom koji prate u tom momentu. I to nije sve – gledaoci ne samo da žele informacije, nego imaju i potrebu da u datom trenutku putem društvenih mreža podele svoje utiske o onome što gledaju! Drugim rečima, ne postoji više mobile-first pristup, već cross-screen kao trend koji je veoma zaživeo i koji je naročito važan generaciji Y i Z zbog njihove potrebe da uvek budu u toku s dešavanjima i aktuelnostima. Dalje, kako panelisti ističu, TV i digital su dve vertikale koje moraju međusobno da sarađuju. Naime, TV oglašavanje je odlično za podizanje svesti o brendu, ali samo po sebi nema ugrađenu interakciju. Ipak, kad korisnik uzme telefon u ruke i počne da pretražuje na internetu ono što u datom trenutku gleda, tad se aktivira digitalna komplementarna uloga koja konvertuje TV gledaoce. U svetlu svega navedenog, panelisti su se složili da je TV oglašavanje veoma poželjno i da se nikako ne može govoriti o njegovom ukidanju ili smanjivanju budžeta, već da je sa dodatkom digitalnog ovo oglašavanje dobilo novu dimenziju i mogućnost real-time konverzije.

Panelisti: Marin Ćurković, Helmut Prattes, Nikica Škunca, Will Menage, Saša Marković

Kako da rešite svaki problem vaših korisnika putem digitalnih kanala?

Adrian Swinscoe je customer experience (CX) konsultant iz Velike Britanije sa više od 2 decenije iskustva i ogromnim portfolijom velikih klijenata, tako da mu verujemo na reč kad govori o ovoj temi. Kako sam kaže, osnova svakog digitalnog korisničkog servisa je fokus na jednostavnost i maksimalno uprošćavanje procesa kroz koje korisnici prolaze. Naime, većina velikih kompanija danas koristi između 9 i 11 digitalnih kanala za pružanje pomoći korisnicima, ali najveći kamen spoticanja je što su ovi kanali međusobno nepovezani, što stvara veliku nekonzistentnost kako za korisnike, tako i za zaposlene u kompaniji koji žele da im pomognu. Dalje, on savetuje da je potrebno osloboditi korisnike svih sitnih problema koji stvaraju najveće nezadovoljstvo (sindrom kamenčića u cipeli) jer upravo te sitnice ljudima ostaju najviše u sećanju, o čemu je pisao i za Forbes. Adrian je pomenuo još jedan trend, a to je proaktivni pristup u rešavanju potencijalnih problema, jer reaktivni pristup (gde kompanija reaguje na žalbu) više nije dovoljan. Za kraj, on ističe i da je apsolutno neophodno da postoji ravnoteža između tehnologije i ljudskog pristupa u odnosima s korisnicima, to jest odbija kompletnu digitalizaciju i automatizaciju procesa, te naglašava važnost zaposlenih u korisničkom servisu i njihovo zadovoljstvo kao preduslov za dobro obavljanje posla prema korisnicima (employee experience).

Predavač: Adrian Swinscoe, Customer Engagement, Experience and Service Consultant/Coach | Speaker | Author | Blogger & Forbes contributor

Zašto svi toliko pričaju o tim chatbotovima?

Da li chatbotovi opravdaju uloženo ili je u pitanju samo prolazni trend, i mogu li da zamene korisničku podršku bila tema panel diskusije „Are Chat Bots Worth the Fuss?“. Panelisti su istakli da su chatbotovi format koji ima potencijal da promeni dosadašnje korisničko iskustvo, ali da se ne radi o novom formatu, već o konceptu koji postoji više od dve decenije. Osnovna prednost botova je što su dostupni u okviru aplikacija koje se već nalaze na telefonima korisnika. Ovo je važno za brendove jer je primećeno da ljudi ne žele da preuzimaju veći broj nepotrebnih aplikacija koje zauzimaju mesto na telefonu. Umesto toga, potrebno je doći do korisnika kroz kanale na kojima se oni već nalaze. Kroz chatbotove brendovi žele da komuniciraju s korisnicima direktno i neposredno, prijateljski i opušteno. Sami ciljevi kreiranja botova mogu biti različiti – angažovanje korisnika (engagement), prikupljanje podataka, konverzije, itd. i od cilja zavisi kako će izgledati interfejs, ali korišćenje bi trebalo da bude jednostavno ili bar jako zabavno. Kvalitetno napravljen chatbot predstavlja win-win rešenje za obe strane: olakšava život korisniku i povećava broj konverzija za brend.

Panelisti: Ivan Brezak Brkan, Konstantin Kostadinov, Relja Marković, Gordan Kreković, Dario Filipaj

Kad porastem biću YouTuber

Koliki je značaj video sadržaja naročito za generaciju Z saznali smo u veoma zabavnom predavanju „The Power of Native Video“. Na samom početku morali smo da prihvatimo jedan neverovatan podatak da prosečni mobile korisnik godišnje scroll-a 60-105 kilometara sadržaja (kao dva i po maratona), od čega je 80% video sadržaj (podatak se odnosi na generaciju milenijalaca). Nakon toga, predavač je predstavio veliki video projekat 24sata.hr Joomboos – mrežu kanala na YouTube-u koja okuplja regionalne vlogere. Projekat je do sad imao i talent show, kao i YouTube seriju, a velikom gledanošću privukao je i oglašivače. Inače, ovim projektom osvojili su generaciju Z u Hrvatskoj koja inače važi za teško dostupnu, jer skoro 100% svog slobodnog vremena provode gledajući video sadržaj (YouTube, Netflix…), a nedavno istraživanje rađeno u Hrvatskoj pokazalo da je YouTuber/vlogger treće najpoželjnije zanimanje za mlade.

Predavač: Matej Lončarić

 

 

Tekst: Una Kostandinović